Electro Optical Tracking System

HPI med 1 kamera 1985-91

FLIR pod

FLIR helicopter

FLIR F-15E

FLIR fly monteret

Tracker til Astronomi

Tracker til lufttrafik

Tracker til person

Tracker til feltbrug

Tracker til radar

EOTS HAWK DEL 1
Electro Optical Tracking System
Kort beskrivelse af krav og udviklingsforløbet

Krav til EOTS systemet var, at det skulle kunne anvendes indenfor HAWK systemets engagement afstande under vejrforhold, der giver mulighed for optisk målfølgning.
 Firmaet Jørn Andersen Industrier A/S foretog udvikling af EOTS på grundlag af aftale/kontrakt med Flyvermaterielkommandoen (FMK). Udviklingen påbegyndtes i 1985, hvor et enkelt kamera blev monteret på en High Power Illuminator (HPI) under øvelse Tactical Fighter Weaponry og fortsatte derefter frem til 1991. I udviklings perioden blev flere typer optik afprøvet inden den endelige løsning blev fundet. 
Løsningen blev 2 optik en 300 mm og en 600 mm sammen med et nyudviklet CCD TV kamera type , der lige var kommet på markedet. Det var denne løsning, der blev valgt til at dække dagslys og klarvejr perioden af døgnet.
Til brug om natten og i dårlig sigtbarhed blev valgt et nyudviklet infrarødt kamerasystem, Forward Looking Infrared Receiver (FLIR), med to optiske kanaler Wide og Narrow, svarende til daglysoptikkerne, udviklet og markedsført af et amerikansk firma. Den optiske tracker blev sammensat af produkter, blandt andet fra AEG Telefunken.
  

| Svar

Nyeste kommentarer

21.07 | 22:18

Hej jeg var med til at oprette ESK 534 Hawk fra dag 1 ved flyvestation Sigerslev . Jeg flyttede også med til flyvestation Karup . Vh palle s Nielsen .

16.07 | 06:30

Hej Arne. Tak for din mail. Altid velkommen på arkivet. Husk også vores anden hjemmeside klghis.com. Venlig hilsen

15.07 | 17:55

Hej
Navn Arne Ditlevsen. Jeg var konstabel i 534 fra 1. november 1963 til 31. Juli 1966. Jeg var i IFC og var ttr og mtr operatør.
En god tid.

14.07 | 07:08

Hej Torben. Det er iorden og jeg regner med, at du markerer billederne med "LUFTVET". Venlig hilsen